/ Familj /

Skoldags

Jag förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen? Åren går ohyggligt fort och jag hänger inte riktigt med.

Marcela har slutat skolan och ska ut i vuxenvärlden med allt vad det innebär; studier eller jobb? Alexander har bara ett år kvar och sedan är det dags för hans turer och Gustav står precis i startskottet med 13 år framför sig av skolan och dess prövningar.

Jag var och handlade skolväska åt Gustav idag och det känns otroligt konstigt, jag har inte vant mig. Många funderingar kring hur det ska gå, kommer han och klara det mm. Tänkom de stora grabbarna är taskiga kommer han att kunna försvara sig, en massa om-tankar far runt i huvudet på mig. Det är inte direkt hälsosamt med omtankar men vad gör man när huvudet känns som en popcornmaskin?

Dags att plugga lite.