/ Familj /

hjippi berlin

Snart är det dags att krypa till kojs super tidig morgon imorgon. 6.30 går flyget till Berlin  en stad jag aldrig besökt och ett språk jag aldrig lärtmig, spännande.

Enda gången jag har pratat tyska eller försökt göra mig förstådd var när Nyköpingfirade 700 år och tyska ubåtar låg i hamnen med tyska militärer. Vilket var ett spännande inslagför en tonårstjej, naturligtvis hängde jag i hamnen,spanade och "pratade" med dessa tyskar. Det jag kommer ihåg var att dem inte var speciellt snygga, undrar om tyskar ser likadana ut idag, hm återstår att se. Lär väl få höra av tonårstjejerna om dem är snygga haha, kanske borde varna dem.

Ska bli skönt att få göranågot annat, känns bara lite skumt att ta flyget till en hel annan stad som att ta tåget till Stockholm.

Den enda som inte är nöjd är Gustav som är sur för att han intefår följa med, inte ens att sova över hos farmor och farfar var kul. Dags att hitta på något tillsammans med honom, London zoo kanske. Någon som varit där kanske, lite tips.