/ Filosofiska tankar /

Doften smeker ljuvligt i luften



Den underbara doften sprids genom luften och min näsa får njuta någonting fantastiskt. Doften går genom näsan och berör hela min själ. Ron sprider sig i mitt sinne och jag rör mig saktare för att hinna njuta.




Denna fantastiska doft ifrån naturens alla underbara växter är helt enormt att få känna. Doften går igenom allt, även en täppt näsa. Jag känner att jag lever när jag känner doften av syren, hägg mm. Underbar är denna tid.




En ensam styrmorsviol har hittat sin plats ute i solen på gräsmattan. I all sin kraft växer violen och ser stark och ståtlig ut mitt på gräsmattan. Tänk om vi människor skulle kunna se lika ståtliga och kraftfulla ut trots vår ensamhet precis som violen. Vilken kraft det skulle bli när vi växer i oss själva och vilket otroliga möten vi skulle kunna skapa till vår medmänniska.

Violen får bli dagens kraftkälla för mig!!