/ Allmänt /

En stor sorg

 
En sorgsen promenad blev det när jag kom upp på elljusspåret. Det var med stor sorg jag såg hur de har avverkat skogen. Nu är det öppet överallt. Jag förstår om det behövs gallra i skogen men detta var inte gallring utan skövling.
 
 
Det var med stor sorg jag tittade ut över denna plats där det förut gick en stig och skogen var härligt grön med höga tallar. Nu ser det ut så här :-(. I skogen runt elljusspåret har vi kunnat gjort avstickare in och hämtat kraft från Moder Jord. Det har funnits fantastiska platser att meditera i. Det har gått att lägga spännande banor för barnen i OK Hällen men nu ser det ut så här.
 
Jag fick en chock, jag visste att det hade avverkats men jag hade inte sett förödelsen förrän idag. Jag gråter och min själ gråter. Vi människor behöver vår natur för att hämta kraft ur. Jag känner mig oerhört sorgsen.
#1 / / Bosse Lidén:

Jag känner igen den känslan. Begriper inte hur de tänker. Har vanliga människor ingen möjlighet att påverka? Precis som skriver. Det är nödvändigt att gallra men steget till att fara fram som...
Trist. :(
Önskar dig en fin Valborgsmässoafton.
Bosse