/ Allmänt /

Vår färd genom landet

 
Genom vårt vackra land har vi åkt. Mycket vackert har vi sett. Många timmar i bilen har vi spenderat och summa summarum har det varit underbara dagar. Ibland känns det som att vi klagar på vårt land och glömmer bort hur mycket vackert Sverige har att erbjuda. Jag kommer att bära med mig många vackra minnen av platser som jag sett in i hösten. Sverige är ett fantastiskt land, har så många vackra platser att erbjuda för rekreation till oss människor. 
 
 
Bensträckar pauser är aldrig fel.
 
 
Inlandsbanan följde oss genom vår resa. Nästa gång får vi åka på rälsen med tåg istället för bredvid rälsen.
 
 
Vindelälven är vackert att beskåda genom bilfönstret. Något jag har lärt mig av att färdas bilvägen genom norra Sverige är att planera matstoppen lite bättre. Ju längre norrut vi kom ju längre var det mellan städer och matställen. Det kan nämligen bli lite surt i bilen när det finns två Skalman med mat och sov klocka, främst matklocka ;-).