/ Allmänt / Filosofiska tankar /

Ställa tillbaka tiden

Jag brukar undra hur det går att ställa tillbaka tiden..vad händer då? Ställer jag tillbaka en liten del av mitt liv då? Går det sedan att till sommaren ställa fram en del av livet? Hur ser det ut? Finns många tankar som snurrar runt i huvudet när vi byter tid sommartid kontra vintertid. Vad händer med just den tiden? Vi människor farscineras av tid..hur mycket tid vi har till att uträtta saker mm. Men här i skiftet mellan sommartid och vintertid känns det som att vi "fryser" en timme för att sedan plocka fram till aktiva sommaren. Är det vårt sätt att gå ner i varv, ta det lite lugnare under den mörka tiden av året för att hinna vila och reflektera? För att sedan till våren/sommaren komma fram med full energi och lust till göranden. Många frågor florerar i huvudet och samtidigt tycker jag att det är intressant att diskutera just tid. Vad är tid och vad står tid för?
 
#1 / / Annika:

Mycket intressanta frågeställningar. Vi lägger väldigt mycket kraft på att diskutera tiden men vad är den egentligen. Tid är väldigt abstrakt på sitt sätt. Du gav mina funderingar om sommar/vintertid helt nya dimensioner. För mig är vintertid den tid som passar min kropp bäst. Förvisso gillar jag de ljusa kvällarna på sommaren men det känns ändå som fel tid.

Svar: jag tror att min kropp gillar vintertiden..då det går lite långsammare medan min själ gillar sommartiden då det ger mycket ljus och lust till kreativitet
Åsa