/ Allmänt / Filosofiska tankar / Orientering / Tävlingar /

Söndag med KM

Semestern slutar som den började med orienteringstävling. Idag hade vi KM vid Jogersö i Oxelösund. Området är inte speciellt stort och med havet som stopp för att kunna springa bort sig. Men jag lyckas ändå bomma då tilliten till mig själv och orienteringen fick sig en törn. Jag har en lapp skriven med små mantran som jag använder mig av , där det bland annat står att jag ska lita på mig själv. När jag tvivlar kommer bommarna vilket det gjorde idag. 
 
Ideligen lär jag mig saker om mig själv när jag är ute och springer eller tävlar. När tvivlet spökar tillsammans med hjärnan så blir det inte alla gånger så bra. I löpningen blir det tungsprunget när hjärnan tar över och intalar mig att den här kilometertiden kan jag inte springa i, så är snabb kan jag ju inte vara eller....Då blir löpningen tung och jag upplever att jag inte kan springa. Gällande tävling och orientering så är det samma sak, när jag börjar tvivla så blir det en bom. Nästa tävling när dessa spöken kommer ska jag stanna upp, andas och läsa in mig istället för att tvivla. I löpning ska jag säga till mina tankespöken att sätta sig på molnen och flyga iväg och att jag kan springa på utan att bli trött.
 
Dessa tankar tar jag med mig i livet och gör tankarna så att jag går framåt istället för att hämma mig. Att tvivla eller inte tro på sig själv är destruktivt och jag vill gå framåt och vara positiv. Samtidigt som jag tänker att jag inte vill vara utan mina tvivel för dem gör så att jag växer i mig själv. Tankarna får mig att stanna upp och reflektera och ta ett steg framåt på livets väg.
#1 / / Bosse Lidén:

Mycket bra och intressant inlägg. Jag håller med dig i dina tankar. Det är intressant att lära känna sig själv, se utvecklingar, förändringar, begränsningar, tillkortakommande och försöka analysera för att få ut något gott av allt. Livet är spännande. Kram Bosse

Svar: absolut, håller med :-)kram Åsa
Åsa