/ Allmänt / Filosofiska tankar /

1:a advent

 
Då var vi framme vid första advent och året har rusat fram. En månad kvar och sedan börjar ett nytt årskapitel i livet. Varje månad är som små kapitel som springer förbi och jag känner att jag har svårt att stanna upp och reflektera kring vad som har hänt under månaden. Hmm kanske ett nyårslöfte, att sätta sig ner och reflektera, skriva vad jag lärt mig under månaden. Jag tror jag lär mig saker om mig själv och om livet varje dag. 
 
November har varit mörk detta år, knappt någon sol alls. Jag har som mål att övervinna november och vad jag tycker om denna månad. Jag har hämtat inspiration kring att tycka om november från den fantastiska bloggen Kammebornia. Men i år har jag haft det svårarare att tycka om november. Dels för att den har varit mörk och grå. Dels för att det sker stora omorganisationer i kommunen jag arbetar vilket inte kommer att gagna barnen. Detta påverkar mig negativt då jag ser hur lite stöd barn och i synnerhet de barn i behov av särskilt stöd kommer att få samt att jag själv inte vet hur det kommer att se ut för mig nästa år. Det kanske är dags att gå vidare till något annat...vem vet. Jag har lärt mig och blivit påmind igen att stress inte är det bästa för mig och min kropp. i synnerhet när jag inte kan påverka min situation.
 
Nu ser jag fram emot december och sista månaden på året för att se hur detta år kommer att avslutas. Jag ska verkligen försöka njuta denna sista månad trots turbulensen på jobbet.
 
Trevlig 1:a advent <3.
#1 / / Gabriella:

Jag brukar inte ha några problem med november, egentligen inte i år heller men sen är jag ju bara fokuserad på att packa, rensa och städa nu. Ska bli så skönt att flytta. Nu har jag haft adventsbaket också, så nu kan allt packas.
Jag hoppas att det löser sig för dig på bästa sätt på jobbfronten, tror ju inte att du har några problem att gå jobb nån annanstans om du skulle vilja.
Kram

Svar: jag är väldigt nyfiken kring hur ert nya boende ser ut...jag tror också att det kommer att lösa sig på jobbfrontenkram Åsa
Åsa

#2 / / Bosse Lidén:

Pia har en härlig blogg på många sätt. Sorgligt att höra om din arbetssituation. Solveig läste precis om löften i en tidning, som förhoppningsvis ska gynna er i skolan de närmaste åren. Det är en viktig plats som man ska satsa extra på och som ger resultat i framtiden. November var tuff. Alltför få soltimmar. Vi var många som led 2014. Vi utvecklas ständigt. Blir det inte turbulensen bättre är det läge att byta arbetsplats. Du får inte "gå sönder" igen. Passa på att göra en för och emot lista under julhelgerna. Kram Bosse

Svar: tack för dina ord de värmer <3kram Åsa
Åsa