/ Allmänt / Familj /

Syskonmys

 
En härlig syskonmys dag idag som avslutades med hemgjord pizza och film. Gustav var först hundvakt, vilket är helt fantastiskt. Att från att vara jätte rädd till att nu vara hundvakt, själv :-). Sedan var det läxförhör och pizza bakande. En härlig kväll att avsluta arbetsdagen på, att få möjligheten att fylla på med ny energi.
 
Jag är så tacksam över att få vara förälder till mina tre barn. Att se och få vara nära dem är helt fantastiskt. När jag ser i backspegeln och tänker på hur det var när dem var mindre fram till idag så ser jag verkligen att allt har sin tid. Under småbarnsåren var det mycket passa upp och känna att jag inte alltid räckte till. Nu när de är äldre så infinner sig en ny tid, tiden att sitta och prata kring livet, skolan erfarenheter. Där vi alla bidrar med våra upplevelser. Jag ser vilka underbara förebilder Gustav har i Marcela och Alexander. Mitt hjärta fylls av kärlek och tacksamhet. 
 
I sina stora syskon kan Gustav hitta stöd på sin slingriga och ojämna väg genom skolan, livet. De har erfarenhet hur skolans värld med kamrater, identitet och normativitet påverkar mig som person. Jag och Roger har också erfarenheter men vi är föräldrar och min upplevelse är att det är lättare för Gustav att relatera till sina syskon. Dem tjatar inte lika mycket som vi föräldrar ;-).
#1 / / Johanna E:

Tur att han har så bra föräldrar också!

Svar: tackar :-)
Åsa

#2 / / Bosse Lidén:

Där fick du med många saker som jag instämmer i. Dessutom ser bilden så mysig ut. Jag önskade alltid att jag hade en syster som var nära mig i ålder. Det är bra att ha syskon som förebilder och ett komplement till föräldrar. Kram Bosse

Svar: Tackar och jag håller med dig, med syskon kan vi prata på ett annorlunda sätt än till våra föräldrar. Kram Åsa
Åsa