/ Allmänt / Filosofiska tankar /

Duktig flicka tankar...

 
Jag har under många år kämpat med mina tankar kring Duktig flickasyndromet. Detta med att prestera, ligga på topp, vara aktiv, aldrig säga nej, hålla sig i framkant...ja listan kan göras lång. Alla dessa tankar drabbade mig imorse när jag vaknade och kände att jag var tvungen att lyssna på kroppen. 
Ska jag vara hemma eller ska jag jobba? Hur mår kroppen? Jo men jag orkar nog lite ialla fall. Ja, jag har borrelia men jag är ju inte sjuk så jag kan nog jobba. Dessa tankar slogs jag med i morse. Samtidigt som tristessen och uttråkningen satte in och jag kommer inte till skott och jag behöver vilan. Då kommer en massa tankar kring jag är slö mm. Då slogs jag med det.
 
Jag vet att acceptans är läkande och jag jobbar verkligen med att acceptera dessa tankar utan att få ångest och skuld. Acceptera och inte slå på mig själv, ett dagligt arbete. Ibland kan jag uppleva att det är som att åka skidor, två steg framåt och ett bakåt. 
 
Jag är hemma, tar en sak i taget, vilar och återhämtar mig. Just i denna stund känns det ok. Jag är ok!!
#1 / / Bosse Lidén:

Styrkekram. Du är inte ensam med de tankarna. Tror det är många kvinnor som tänker så. Du fattade rätt beslut. Hoppas det känns bättre idag. Kram Bosse

Svar: Tackar..jag mår mycket bättre
Kram Åsa
Åsa