/ Allmänt / Orientering /

Vinterläger

 
Dags för OK Hällens ungdomar att åka på vinterläger. Vi packade bilen med träningskläder, skidor, pulka och självklart mat för att överleva helgen.
 
 
Vi åkte till Lillsjön i Åby och OK Kolmårdens klubbstuga. Ett härligt ställe som inbjöd till mycket bus och lek i snön. Efter förmiddagens träning/lek var det dags för lunch med en klassisk korvgrillning. Det är väldigt gott att äta ute.
 
 
Medan ungdomarna åkte till badhuset passade jag och Roger på att åka skidor innan det var dags för att laga middag. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om spåren och åkningen. Ett tag blev jag så irriterad så jag tog av mig skidorna och gick istället. Det fanns inga spår och helt plötsligt dök det upp stenar och rötter. Jag tror att det var de längsta 5 km jag någonsin åkt ;-).
 
 
En härlig helg med ett härligt gäng. Det spelades spel, pysslades, tränades, byggde snögubbar och självklart det obligtoriska snöbollskriget. Jag ser redan fram emot upptaktslägret i augusti :-).