/ Allmänt / Orientering / Tävlingar /

Orienteringssäsongen är igång

 
Nu har 2015 års orienteringssäsong satt igång. I går var det Nyköpingsorienteringen och jag sprang tävlingsklass. De första fyra kontrollerna var det väldigt ringrostig orientering. Det kändes som att jag hade glömt bort allting gällande orientering. Sist jag sprang på karta var i december så det var ett tag sedan. Men jag tog mig runt trots att tiden blev alldeles för lång. Dagen var annars fantastisk med solen som tillslut tittade fram och spred sina varma strålar. Helt fantastiskt var det ute i skogen.
 
Idag var det ett helt annat väder och en helt annan tävling. Regnet öste ner och det blåste som sjutton. 3 grader varmt och jag funderade starkt av mitt val av idrott. Men det var bara att klä på sig och ge sig iväg till tävlingen. Jag hade andra sträckan och idag var det en bättre dag än igår. Orienteringen gick bra trots att löpningen var väldigt stel pga en stel kropp. När jag kom hem var det bara att stå i en varm dusch och sedan sitta fram för en varm kamin. Efter det var jag ordentligt upptinad :-). 
 
Det är skönt att säsongen är igång och nu ser jag fram emot nästa helg och tävlingar :-).
#1 / / Johanna E:

Bra kämpat på din sträcka, vi hoppas på finare väder på måndag, då är det dags igen :-)

#2 / / Bosse Lidén:

Jag förstår att du längtat. Hoppas ringrostighetens försvunnit redan denna helg. Påskkram Bosse