/ Allmänt / Familj / Orientering / Tävlingar /

Årets klubbresa

 
Årets klubbresa gick till Borlänge denna gång. Det var även premiärturen med husvagnen. Vi bodde på Mellstacamping som låg bredvid Dalälven. Vi bjöds på magisk utsikt.
 
 
Lyckan var fullständig att när vi äntligen var på plats kunna krypa upp i hörnet och kolla lite på youtube.
 
 
De två första dagarna gick i Säter med en sprinttävling och en medeldistanstävling. Samtidigt gick även Swedish league vilket innebar att vi fick njuta av världselitens snabbhet och skicklighet. Det är väldigt långt kvar innan jag ser lika graciös ut när jag far fram i skogarna ;-). Fredags kvällen avslutades med den obligatoriska femkampen där barn och vuxna blandades. 
 
 
Tredje dagen bjöd på strålande sol och klarblå himmel. Jag kunde ana lite vårvärme då det inte blåste lika mycket som de tidigare dagarna. Vi tävlade i Bjursås, som verkligen levde upp till mina föreställningar om Dalarna. Små pittoreska hus och gudomlig utsikt. Jag önskade dock att orienteringen hade varit lika underbar som allt runt omkring. Jag tog mig runt i alla fall. 
Idag hoppade vi över tävlingen då vädret bjöd på snöblandat regn och 2-3 grader varmt samt långt mellan våra starttider. Vi valde att åka hem istället vilket var riktigt skönt om jag ska vara helt ärlig. Det är inga problem med att springa i regn men då får det gärna vara varmare ute när det är dags för att duscha.
 
Nu ser vi fram emot nästa resa som bär av till Skara sommarland och Sommarlandssprintern.
 
 
#1 / / Bosse Lidén:

Då hoppas jag det blir varmare och bättre väder i den fina staden Skara, dit min fru vill att vi ska flytta. Hur gick det i femkampen? Kram Bosse

Svar: jag vet inte riktigt hur det gick då jag tog disken ;-)kram Åsa
Åsa

#2 / / AktivaDagar-Camilla:

Men det är ju våra trakter ju :) Bl.a. vintercampade vi i Bjursås hela förra vintern... :)