/ Allmänt /

Konferens i Uppsala

 
Hemkommen efter två dagars konferens i Uppsala om Grav Språkstörning och huvudet snurrar runt av en massa tankar. Tankar som hur kan vi stötta barn med språkstörning och barn med flerspråkighet och språkstörning.
Jag åkte en dag tidigare för att slippa gå upp i ottan vilket gjorde att jag fick en härlig kvällspromenad i Uppsala
 
 
Som tur var under promenaden hittade jag en mysig irländsk pub där jag unnade mig Fish´n Chips + en kall IPA vilket var riktig smarrigt. 
 
 
Tisdagen var späckad med föreläsningar som var väldigt intressanta. Jag har fortfarande svårt att sortera i mitt huvud vad som sas och hur jag tillsammans med mina kollegor och de pedagoger vi möter ge dessa barn några verktyg som de kan bära med sig ut i livet. Jag tror att min bibliotikarie springer runt i hjärnan för att leta efter böcker och stoppa in nya begrepp, ord, minnen av dessa dagar och just nu känns det som ett maraton ;-).
 
 
Som avslutning på denna intensiva dag hamnade vi på en trevlig tapas restaurang och jag åt tapas för första gången. Det var verkligen smarrigt.
Onsdagen gick i samma intensiva tempo och jag känner verkligen att jag behöver smälta intrycken för att sedan ta upp trådarna igen och reflektera kring all kunskap jag fick och ta med mig i mitt arbete.