/ Allmänt / Familj / Orientering /

Wow vilken härlig semester jag haft

 
Imorgon börjar jag att arbeta igen efter en härlig semester, känner mig utvilad och redo att kicka igång hösten och dess utmaningar. När jag bläddrar igenom alla kort inser jag att det har varit mycket orientering. 
 
 
Vi började med oringen som gick av stapeln i Sälen. 4 härliga fjälletapper, där tre av fyra gick riktigt bra medans en bommade jag bort mig totalt. En tur på fjället hanns också med vilket vad skönt. Önskan att fjällvandra stärktes ordentligt :-)
 
 
Denna bil skulle jag gärna åka runt i :-D
 
 
 
På vägen hem åkte vi förbi Pershyttan vid Nora för lunch. Ett riktigt favoritställe.
 
 
Mellan de olika orienteringstävlingarna hann vi med ett besök på Kolmården. Det är med delade känslor jag går där, känns inte helt ok att se djuren i ett sammanhang som inte är deras. Samtidigt finns det en hel del djur som vem vet vi aldrig kanske får se i det fria pga utrotningshot. En härlig dag var det i alla fall och Roger och Gustav åkte Wildfire till stor lycka samtidigt som jag fegade ur.
 
 
Dags för nästa resa i orienteringens tecken. Vi åkte mot U-10mila där Gustav skulle springa en sträcka. Det gick jätte bra och Gsutav fick växla ut på sin parallellsträcka vilket han var jätte glad över.  Jag och Roger tävlade lördag och söndag men det var med väldigt trötta ben i väldigt kuperad terräng som vi genomförde tävlingarna.
 
 
Sist ut denna semester var att heja på Gustav som fick springa distriktsmatch i Sörmlandströjan för första gången. Han var väldigt stolt :-). Första dagen var en medel som gick bra och andra dagen var stafett vilket inte gick riktigt lika bra. Gustav var ändå nöjd men trött efter intensiva dagar där tävlingar samt Boda Borg genomfördes. De andra länen var Örebro, Värmland och Östergötland. 
 
Vi har ju även fått en tonåring i huset, Gustav har fyllt 13 år under semestern. Ny del i utvecklingen tar fart nu vilket ska bli spännande att följa.
 
Nu väntar hösten och jag ser fram emot dess utmaningar och upplevelser.