/ Allmänt / Familj / Träning /

Löpskolning och samarbete

 
Löpskolning stod på lördagensprogram. Efter träningen vankades det sen middag och alla var vi jätte hungriga. Samarbete var vårt nyckelord för att middagen snabbare skulle hamna på middagsbordet. Gustav uttryckte att han minsann inte ville skära "den där jävla salladen", vilket han ofta får göra när vi lagar mat. Denna gång ville han  ta hand om fisken, från panering till stekning. Självklart fick han fixa med fisken så fixade jag med "den där jävla salladen". 
 
Löpskolningen är otroligt bra träning med en ordentlig träningsvärk som sitter i ett par dagar. Med olika löptekniksövningar får jag möjlighet att utveckla min löpning vilket jag verkligen behöver. Jag har nog inte riktigt förstått hur viktig tekniken är i löpning förrän nu. Viktig hur jag lägger energi i min löpning för att optimera löpningen. Jag ser fram emot nästa pass igen.