/ Allmänt /

En kvällspromenad i Nyköping

 
I kvällssolens sken tog jag mig en promenad utmed Nyköpingsån. Forsens brus nådde mina öron och den brusade av liv.Livet i ett virr varr som ändå går framåt. Det är så jag upplever livet, ett virrvarr som bär mig framåt.
 
 
En längtan kom att sitta på terrassen och njuta av god rökt fisk och ett gott glas vitt vin. Det är nära nu..nära tills poratarna slår upp och människorna kommer ut från sina hem och fyller hamnens restauranger.
 
 
Ett vackert stråk i Nyköping är att just gå utmed ån, ner mot hamnen. Om ett par veckor ser denna promenad annorlunda ut med full växtlighet och med betydligt mer människor i omlopp. Nu var jag själv det kommer jag inte vara då ;-).
#1 / / Annika:

Vad det är vackert med vattenstråk i staden. Saknar Nyköping lite när jag ser dina bilder. Bodde och gjorde min praktik där under åtta månader.

#2 / / Bosse Lidén:

Det är samma här. Lugnet före turiststormen. Vad fint du verka ha det i dina krokar. Ditt liv går kanske över till en stillsam sjö mot sommaren.
Kram Bosse

#3 / / Bara anna:

Vad vackert! Jag har aldrig varit i Nyköping.Finns många ställen man vill besöka.
Trevlig Valborg önskar jag dig