/ Allmänt /

Semester :-)

 
I år hade vi planerat att semestra innan O-ringen. Resan bar av till Helsingborg för att där göra utflykter till Kullens Fyr och Helsingör.
 
 
 
Helsingör var en mysig stad. Jag kom inte riktigt ihåg hur det såg ut sedan jag var där när jag var yngre, mycket yngre ;-). Vi passade på att äta Smörrebröd vilket var otroligt gott och mättande. Till och med Gustav åt och tyckte maten var god, han brukar vara kräsen annars.
 
 
Självklart blev det ett besök på Kronoborgs slott där Gustav även passade på att se Hamlet på engelska, en teater som spelades för barn/ungdomar. Själv orkade jag inte riktigt hänga med utan passade på att vila på borggården.
 
 
O-ringen i år var i Arvika och där provade jag på MtbO vilket jag aldrig har gjort förut. Men har man tillfälligt förbud på att springa får man helt enkelt hitta ett annat alternativ. Det var kul, svårt och har gett mersmak inför kommande säsong fast då behövs en annan cykel, en mountainbike. Min cykel är inte direkt gjord för svåra stigar med mycket stenar och rötter men jag var den enda som cyklade runt med pakethållare och cykelstöd :-D.
 
 
Under lediga dagen passade vi på att göra en liten roadtrip och hamnade i Sunne. Skyltarnas stad döpte vi det till då dessa små skyltar med olika budskap stod i rabatterna. Rolig läsning hade vi på vår promenad genom Sunne.
 
 
 
För vår klubb, OK Hällen, var detta O-ringen det bästa någonsin med 4 st klassegrare. Det var vi och Stora Tuna som blev de bästa klubbarna med 4 segrare vardera. Mycket firande blev det under veckan samt förstås sista dagen som firades med tårta. Nu ser vi alla fram emot Höga Kusten nästa år.
 
Självklart firade vi även Gustav som fyllde 14 år :-). När man fyller år är det av tradition födelsedagsbarnet som får bestämma mat och det gäller även om vi är på O-ringen. Gustav valde restaurang och mat vilket var gott och mysigt.
 
Två härliga veckor hade vi i husvagnen och det var skönt att få komma hem och sova i sin egen säng.
 
 
 
 
 
 
#1 / / BosseLidèn:

Vilken kul och träffande skylt.
Roligt att läsa om några platser som jag alltid uppskattat. Jag måste ha varit i Helsingör mer än hundra gånger.
Kram Bosse