/ Familj /

Årskrönika

Jaha dagen före nyårsafton och det är dags att summera året som gått, frågan är mer om jag kommer ihåg allt trevligt som hänt.

Året började med en härlig skidresa till Klövsjö med både slalom och längdåkning på programmet. Gustav åkte som en tok utför backen, han hade tittat på störtlopp på tv. Vilket han självklart ville prova i backen vilket skrämde hans föräldrar (i synnerhet pappan haha). Jag passade även på att bli ett år äldre vilket är trevligt att fira borta. Alltid spännande att bo i kollektiv med många vuxna som har olika förhållningssätt till livet samt barn som är pigga i princip dyngnet runt.

I födelsedagspresent fick jag av min käre Roger gå på en helt underbar konsert med Lisa Nilsson. Hon är en stor favorit och jag tycker hon har en helt underbar röst. Hon och två musiker var det som stod på scenen och hon sjöng det mesta på portugisiska vilket jag tycker var helt fantastiskt. Ett vackert minne som jag bär med mig.

Under två månader så gjorde vi det största projektet i detta hus,Vi renoverade köket vilket blev supersnyggt. Vi lejde bort det mesta av arbetet till Golvmaterial vilket jag är tacksam över.Roger målade tak och tapetserade. Det blev ett öppet kök med en bardel som är väl använd. Vi får numera plats med väldigt mycket folk somvi har provat under året.

En annan stor händelse här hemma är att Marcela tog studenten vilket var jätte häftigt. Jag fällde några tårar och hennes dag blev precis så lyckad som hon ville. Det enda som skulle ha kunnat varit lite bättre var vädret, det hällregnade men slutade dock när hon sprang ut :D

Sommaren var skön med lång ledighet då vi bla tog husvagnen och åkte till Nora, det var skönt. Alltid spännande att ligga på camping och betrakta livet som levs där. Inte riktigt vår stil men ändå väldigt bekvämt när man väl är där. Nora camping var lagom stort också. Vi besökte Pershyttan vilket var Gustavs favorit med ett enormt vattenhjul och stånggångar. Roger och jag njöt desto mer av naturen och maten som vi åt där på Pershyttans järnvägsrestaurang.

Under hösten började jag läsa vid specialpedagogiska institutet, Stockholms universitet. Att plugga var det bästa jag gjort på länge när det gäller jobbet. Det är det avbråttet jag behöver för attjobbet ska bli lustfyllt även om jag har helt underbara kollegor. Målet för 2010 är att klara uppsatsen och komma in på specialpedagogiska programmet.

Alexander har även fyllt 18 år och blivit myndig vilket känns konstigt, när jag själv känner mig så ung. Hans 18 årsdag firade vi i Södertälje på Texas Longhorn, en väldigt trevlig restaurang med otroligt stora biffar. Förstår inte riktigt hur alla fickner sina biffar. Själv tog jag nachos med strimlad biff vilket var tillräckligt för mig.

Jag har säkert glömt någotav allt som hänt men summerar jag ihop 2009 så har det varit ett innehållsrikt år på alla plan. Nu står 2010 för dörren och det ska bli väldigt spännande att kliva in och se vad detta år har att erbjuda.

Gott Nytt år på er alla!
kramar Åsa
#1 / / Anonym:

Ett riktigt Gott nytt år önskar jag dig, din hälsning hos mig värmde mitt hjärta.

Kram, Kamomilla