/ Allmänt / Familj /

Att bli ihop...

Detta med att bli ihop är en kärleksfull och även smärtsam handling. Nu har vi fått erfara hur det är att se hur Gustav är högt upp bland molnen medan nästa dag vara så ledsen så att man går sönder. Modet att våga fråga chans på den tjejen i klassen som man gillat under en längre tid till att vara ledsen, besviken och sorgsen äver att tjejen gör slut. Funderingar kring varför det hände, vad som sas och hur det kommer att bli har varit många. Känslor hos en nioåring vid separation är ingen skillnad från vilken ålder som helst. Det smärtar i mamma hjärtat att se sorgen och jag känner att det gäller bara att finnas där och hålla om. Inse att detta bara är början och att dessa känslor kommer att dyka upp fler gånger. Gustav håller på att bli stor och för två månader sedan ville han bara gifta sig med mig. När jag påpekade detta för honom svarade han "då var då och nu är nu" och precis så är det. 
#1 / / Annika:

Livets upp och nergång, glädje och sorg har verkligen ingen ålder. Tror inte vi blir bättre på att hantera det med åren heller.

Hoppas Gustav snart blir glad igen

#2 / / Bosse Lidén:

Det har sin charm och svårigheter i alla åldrar. Jag känner ibland lite oro för att våra döttrar ska hamna i svarta hålet. Samtidigt som jag unnar dem att vara däruppe. Jag är tacksam så länge de mår bra utan att hamna i en förälskelse, när studierna bör komma i första hand. Så tänker en förståndig pappa utan att titta i sin egen backspegel. Kärleken kan vara underbar. Ska vara det i den bästas värld. Min mammas närmaste barndomsvän fick slut av sin pojkvän. Hon tog det så hårt att hon tog sitt liv. Sorgligt och onödigt tycker jag. När man är nio år går det över snabbt och ersätts av något annat spännande. En härlig tid.

#3 / / Queen of Kammebornia:

Fina lilla unge! Vilken tur att han har dig som en klok mamma :) Kram!

#4 / / Johanna:

Jag får tårar i ögonen, förstår precis hur du känner dig. Du får säga att han kommer att träffa sin prinsessa någon dag och att man kan få gå på några nitar innan man hittar henne.