/ Allmänt / Familj / Filosofiska tankar /

På väg....

 
På väg genom livet jag far. Just nu har jag lust att trycka på pausknappen och stoppa födelsedagar. Jag fyller om ett par dagar och det är med stor vånda som jag känner att jag blir äldre. Jag har inte tid att bli gammal, jag vill vara här och nu i mitt liv. Det känns som att det jag vill göra och som kommer att hända inte hänger ihop med min ålder. Jag har så mycket jag vill hinna med, uträtta och utforska och jag känner att jag började försent. Åren springer iväg snabbare än mig själv just nu. Det är som att tanka bilen där man ser hur kronorna rasslar iväg medan litrarna sakta fylls på. På samma sätt upplever jag livet just nu. Åren flyger iväg medans görande och upplevelserna sakta rullar på. Ja, i år har jag verkligen ångest för min födelsedag och att bli äldre. Och jag vet att det inte är något jag kan påverka. 
#1 / / Gabriella:

Men ålder är ju bara en siffra, det viktigaste sitter ju i huvudet och förhoppningsvis har vi bara levt halva vårt liv och mycket mer kan hinnas med. Bara huvudet sätter gränserna. Hoppas dig födelsedag blir bra. Kram

#2 / / Karin:

Men fyller du år, så kan du ju köpa en trevlig bok till dig själv!
Jag försökte mejla dig, men det studsade så jag skriver här istället.
Boken går att beställa här:
http://booksondemand.e-butik.se/medicin-halsa/valkommen-till-mysteria

Ett signerat ex går också att köpa direkt av mig om du vill. Och tipsa gärna dina klasskamrater, om du tycker att den är läsvärd!
Hälsningar från Elisabets mamma

#3 / / Johanna:

Du är inte gammal och vi ska hinna med massor av roliga saker :-)

#4 / / Annika:

Grattis på födelsedagen, i förskott eller efterskott beroende på när den infaller. Ålder är bara en siffra, man är inte äldre än man känner sig!

#5 / / Linn:

Förstår känslan, men delvis tror jag att vi måste försöke "definiera om" vår ålder. Det är lätt att tro och tänka att vissa saker ska ske (och inte ske, för den delen) i en viss ålder, men det är ju vi själva som bestämmer.

Att fylla år och bli äldre är toppen, alternativet är ju inte särskilt önskvärt.