/ Allmänt /

Det nyckfulla aprilvädret

Jag tycker att väder är ett spännande fenomen. Idag tog jag en lunchpromenad. Kom ut och var tvungen att dra igen jackan för att jag frös. Det var lite mulet och blåste riktigt kallt, tyckte jag i alla fall. Ett par timmar senare när jag går ut igen med lika mycket kläder på mig som på lunchen, fick jag en värmechock. Nu sken solen och temperaturen visade på 16 grader. Det är detta som gör vädret så spännande :-).  Trots kyla och blåst var det skönt med en lunchpromenad. Det ger mig chansen att städa hjärnan och fylla på med ny energi. 


#1 / / Cissi:

Och hur det kan upplevas så olika... Igår gick jag och hämtade barnen i kofta... Och möttes av svettiga barn som hade fått på sig vinteroverall, fodrad mössa och underställ... Fröknarna tyckte de såg frusna ut ;)

Svar: det är det som är spännande...på fm kallt och på em varmt och vi inom förskolan har en tendens att tycka att barn ser frusna ut för att vi fryser pga för lite aktivitet ;-) kram Åsa
Åsa

#2 / / Bosse Lidén:

Fin bild. Jag tror också det är nyttigt att komma ut och rensa hjärnan när man får en chans. Aprilväder är alltid fascinerande. Svårt att klä sig. Lätt att ta av sig för mycket. I takt med att jag blivit äldre har jag blivit försiktigare. Jag börjar de flesta mornar med en tidig promenad. Extra mysigt när jag ser solen gå upp under de rätta dagarna. Ljuset som återvänt är det jag är mest tacksam för. Tänk att det redan är maj på fredag. Synd att det inte går att sakta ner vårfarten. Kram

Svar: jag önskar också att vi kan stanna farten nu så att vi hinner med att njuta :-)...njuta av växterna, dofterna fågelkvitter mm..kram Åsa
Åsa