/ Allmänt /

Kånken - livsryggsäcken

Jag har precis avnjutit Maggan Hägglunds krönika i senaste numret av tidningen TARA. Där beskriver hon hur hon bär med sig utifrån livet. Jag kände så väl igen mig i hennes beskrivning kring att känna sig oduglig om jag är hemma och är sjuk. Den stenen gnager även i min väska ihop med stenen att det är viktigt att boka in många jobbaktiviteter i kalendern för att vara duktig. Dessa stenar skaver i min ryggsäck och det är dags att ta ur dem för att kunna gå lättare igenom livet. 

Tack Maggan för att din krönika som väckte min lust att plocka ur dessa stenar. Stenar som länge ha skavt men jag har inte gjort något för att plocka ur dem. Nu ska jag försiktigt dra upp dragkedjan och varsamt lyfta ur dessa stenar. Klappa om mig själv och säga till mig ATT JAG DUGER PRECIS SOM JAG ÄR!  (null)