/ Allmänt /

Ny erfarenhet i livet

Varje dag och varje minut lär vi oss något nytt även jag. Igår vaknade jag upp med yrsel from hell. Roger var snabb att säga att det var Kristallsjukan. Efter googlande och en dag som gick väldigt långsamt anade jag att han hade rätt. Imorse var det samma sak när jag skulle sätta mig upp i sängen. Efter samtal med vårdcentralen som kunde bekräfta mina tankegångar men de kunde inte boka någon tid med läkare, pga att det inte fanns några tider. Sköterskan tipsade om youtube och där såg jag några klipp, mest för att se vilken behandling som verkade minst obehaglig. 

Jag har idag lärt mig av mig själv att jag får panik när jag har rejäl yrsel och inte koll på vad som händer. Med tårarna rinnande, jag grät som ett litet barn, och en tröstande Roger som höll mig i handen lyckades jag ta mig igenom övningen och när jag låg på höger sida kändes det som att "locket" försvann. Nu håller jag tummarna för att det har försvunnit annars är det nytt försök imorgon igen ;-). 

Jag tar med mig denna erfarenhet i livet och tänker att nästa gång ska jag djupandas och försöka hålla mig lugn. Yrseln försvann relativt fort efter att jag la mig på vänster sida, där jag hade kristallen som var loss.  Andning och lugn är medicinen. 
(null)