/ Allmänt / Familj / fotografering /

Tankar på mitt energikapital

Denna helg har verkligen gått i lugnets tecken med sovmorgon, långfrukostar och där dagen har försökts fångas utifrån lust och "måste" görande. Vi har varit lediga sedan i torsdags och när det har varit ett par dagar av lugn och ro börjar det spritta i kroppen av en viss rastlöshet. Dagarna har varit sköna men nu börjar jag längta tillbaka till Stockholm, se lite människor, känna lite puls och att det händer lite runt omkring mig.
 
Jag vet att jag mår bra av det lugna men samtidigt behöver jag balans för att slippa rastlösheten där även mitt humör påverkas och jag har en tendens att bli lite irriterad och grinig. Denna lördag har det räfsats löv och vi gick en härlig skogspromenad där solen strålar letade sig fram mellan träden. Solens svaga strålar värmde riktigt skönt denna novemberlördag. Tankar solenergi inför kommande arbetsvecka :-).