/ Allmänt / Filosofiska tankar / Träning /

Funderingar kring min egna träning

(null)

Efter programmet med Mia kommer även funderingar kring min egen träning. Där mitt medvetna jag brottas med mitt känslomässiga jag. 
Jag vet att det är bra med motion och mitt medvetna jag tränar för en starkare kropp som ska hålla i många år, en hjärna som ska må bra och att motverka att jag ska må dåligt både fysiskt som psykiskt. Men mitt känslomässiga jag tränar för att gå ner i vikt och endast därför. Jag tränar ca tre ggr i veckan, går promenader och känner att jag mår bra av det. Ändå slår jag på mig själv för att jag inte gå ner i vikt, jag blir inte smalare och så kan jag hålla på i evighet. 
Efter Mias program känner jag innerligt hur jag behöver ändra fokus, vara glad och tacksam över att ta mig ut och känna skogens luft i lungorna och stigen under fötterna. Jag vet att det låter hur enkelt som helst men har man (jag) haft destruktiva tankar är det inte lätt att tänka om. Att tänka att de medvetna tankarna och sluta slå på mig själv.
Det är dags nu att med små steg omfamna mig själv och njuta av min träning som jag vet att jag behöver för att må bra 💕. Dags att skifta fokus även med motionen för att må bra.