/ Allmänt /

Dagar med värk

(null)

Jag brukar inte klaga på att jag har fibromyalgi, jag försöker att lära mig leva med daglig värk som jag nu har gjort i 19 år. Många av dagarna går riktigt bra och jag försöker komma på vad som är bäst för mig när det gäller att hålla fibron i schack. Men vissa dagar är riktiga skitdagar och idag är det en sådan dag.
En skitdag då hela kroppen gör ont, det värker i varje cell och varje sömn från kläderna gör ont på kroppen. När jag sitter ner i soffan värker varje muskel och humöret är inte riktigt där. Som tur är går det långtid mellan dessa skitdagar men när de dyker upp så har jag glömt hur dem känns.
Nu har jag fått gnälla av mig dagens värk och det känns skönt och imorgon är en ny dag som kommer att kännas annorlunda med förhoppningsvis med mindre värk.