/ Allmänt / Familj / Orientering / fotografering /

Maxa semestern

Semestern är här och jag funderar kring orden "maxa semestern". Jag läser på sociala medier om hur man ska maxa semestern nu när vädret inte bjuder på sol och 25 grader. Funderar en hel del kring orden, vad menas med en maxad semester? Innebär en maxad semester att jag måste resa utomlands för att allt ska maxas eller går det att slänga sig i soffan med en härlig bok och en god kopp kaffe? Jag vet inte vad andra personer menar och jag försöker ta reda på vad orden betyder för mig.
 
Denna första helg upplever jag att dagarna var maxade på olika sätt med olika upplevelser tillsammans med familjen. Fredagen bar det iväg till Dunker, vi skulle alla tävla och Gustav skulle även sova kvar för det var 13-20 läger för ungdimarna i Södermanland. Loppet gick hyfsat förutom en bom då jag drev av för mycket åt vänster och insåg att jag helt plötsligt var själv. Det var en härlig skog att springa i och med den träning och promenader som jag gått under våren har gjort mig starkare vilket jag kände under loppet. 
 
 
 
 
 
Lördagen blev det sovmorgon, kaffe på altanen för att sedan ta på sig skor, packa med kameran och bege sig med Roger ut på en liten vandring. Vi åkte till Hallakyrka och gick i Kyrkoreservatet + Hallareservatet, upp på Näsberget. Wow vilken häftig natur och vad skönt det var att få vandra även när vandringen inte är lång.
 
 
Idag for vi iväg för tävlingsdag nummer två för Roger och mig samt att vi skulle hämta hem Gustav och hans kompis Andreas. Även detta lopp gick ok för mig, en bom och några små krokar plus lite jobbiga kärr att springa igenom, phu säger jag bara när vegetationen når upp till låren. Vi avslutade dagen alla tillsammans med kaffe och glass på Aktersnurran. 
 
Ser jag tillbaka och tänker på orden "maxad semester" upplever jag att jag maxat till tusen. Tävling, vandring, kvalitetstid med Roger vilket innebär god mat och goda samtal, en nöjd Gustav efter helgen och nu ligger jag i soffan med en trött och nöjd kropp.