/ Allmänt / Filosofiska tankar /

Tacksamhet

Under 10 år har vi varit ett härligt gäng kvinnor som har träffats på varannan vecka. Nu träffas vi mer sporadiskt då våra olika liv har tagit olika vägar vilket gjort att vi inte kan träffas i den omfattning vi har gjort. 
Jag känner en otrolig tacksamhet att jag har haft möjlighet att umgås med dessa fantastiska kvinnor. Nu när jag hamnar i olika situationer i mitt yrke som kräver närvaro och förmåga till mentalisering så ser jag hur mycket jag har lärt mig om mig själv och hur jag kan nå fram till andra människor. Jag vet att detta beror på alla samtal vi har haft kring våra liv och hur vi väljer att leva våra liv. Under alla år har jag velat leva medvetet medveten och ta ansvar för mina val. Att se på mina medmänniskor med ödmjukhet för att alla vi handlar efter vår egen förmåga.
 
När jag nu tittar i backspegeln så känner jag hur mitt hjärta fylls av kärlek till dessa fantastiska kvinnor som har lärt mig så mycket. Jag vill verkligen hylla dessa kvinnor för alla samtal, tårar och skratt som har fyllt på mitt inre under dessa år och som jag vet kommer fylla på i framtiden också. 
Kärlek till er alla <3