/ Allmänt / Familj / Orientering /

Stigtomtakavle 2016

 
Under denna helg var det dags för årets kavletävling i Valinge. Och vi hade i alla fall tur med vädret ;-). Under morgonen innan vi hann ut hällde regnet ner och jag kände mig skeptisk inför dagen men solen har lyst på oss hela dagen. När tävlingen var slut började det regna.
 
 
 
 
 
 
Som vanligt gick dagen fort och vi hade full fart på miniknatet. Många barn sprang och det största problemet för barnen var nog vilken vinst de skulle ta. Däremot var hallonfestisen den populäraste. Det är tur att jag var kvar på slutet så att jag fick se vem som vann herr respektive damklassen och Göteborg tog hem segern i båda klasserna. 
Det var ett skönt avbrott i vardagen, att få vara ute en heldag i skogen och andas lite skogsluft. Nu avnjuter jag denna dag med en kopp te och soffan.