/ Allmänt / Träning / Träningsdagbok /

På g...

 
Dagen D börjar sakteligen närma sig. Nu är det bara en och en halv månad kvar innan det är dags att springa Womens Health Marathon i Stockholm. När jag anmälde mig var detta lopp en morot för att hålla i vinterträningen. Det jag inte hade kalkylerat med var att vara sjuk i omgångar under två månaders tidvilket innebar att träningen inte blev kontinuerlig utan den blev nästan obefintlig. 
 
Under sportlovet började jag känna igen min kropp och knopp igen :-). Nu skulle träningen tas igen och jag började känna mig stressad. Räddningen blev en artikel i tidningen Runner där det stod att det inte går att ta igen någon träning efter sjukdom. Det jag kunde göra, enligt artikeln, var att börja i ett lugn tempo, springa mina ordinarie pass. Stressnivån sänktes och nu har jag under två veckor kickat igång kroppen med löpning i 4-7 km. Nu kan jag börja sätta igång med löpningen mer strukturerat vilket känns bra. Datumet närmar sig, jag kanske inte har hunnit springa något långpass på 22 km men jag tänker att på något sätt kommer jag att ta mig runt. Mitt mål är att ta mig runt utan någon tidspress. Jag har ett mål och det är att pröva långlopp och att ta mig i mål!! Nu kör jag!!!
#1 / / Bosse Lidén:

Lycka till med målsättningen. Det går ofta inte att gardera sig mot sjukdomar. Vissa skavanker kan man däremot undvika med rätt förberedelser, utrustning och väglag.
Kram Bosse

Svar: Tackar 😃
Kram Åsa
Åsa