/ Allmänt / Familj / Orientering / Tävlingar /

Säsongspremiär

 
Denna helg kickde vi igång orienteringen, det var säsongspremiär :-). Äntligen!!
 
 
Självklart innebär ny säsong nya skor för vissa då Gustavs fötter har vuxit. Nu håller jag tummarna att skorna kommer hålla hela säsongen så att han i alla fall nästan nöter ut dem och inte växer ur dem. Lördagen var individuell tävling. Jag är nöjd med orienteringen, det var en bra säsongspremiär och det som fattades var orken som påverkas av den envisa förkylningen.
 
 
Idag var det dags för den första stafetten och alla var vi laddade. Jag som publik medan Roger och Gustav skulle tävla. 
 
 
Gustav hade säsongsdebut i helgen i ny klass, H14. Igår var det svårt och jag är så stolt över Gustav som envist tog sig runt banan som var den svåraste han har sprungit. Idag gick det mycket bättre rent placeringsmässigt, hela laget slutade 9:a. Det gjordes nämligen även debut i H14 i stafett också och med tre 13:åringar och en 14:åring är det en helt fantastisk placering. 
 
Nu är vi alla härligt trötta efter en intensiv helg. Vi ser fram emot fortsatt tävlande under kommande helger :).
 
 
 
#1 / / Bosse Lidén:

Då förstår jag att hela familjen längtat efter detta speciella vårtecken. Jag önskar lycka till med den nya säsongen.
Kram Bosse

Svar: tackar :-)kram Åsa
Åsa