/ Allmänt / fotografering /

Snabb möte med våren

 
En snabbvisit av våren mötte jag i Stockholm på väg till handledning. Att känna solens värmande strålar sprider en glädje i kroppen som knappt går att beskriva. Längtan efter en solig dag, hemma på altanen med en kopp kaffe blev ännu större.
 
 
På väg mot handledningen var jag bara tvungen att passera Hötorget och möttes av bl a denna blomsterpak av liljor. Dessa underbara blommor som sprider något vackert över sig.
 
 
Det var inte bara jag som njöt av solen och värmen. Trappan vid Konserthuset var full med lunchätande människor som tankade en massa D-vitamin och värme. Jag hade också kunnat sitta där och njuta av värmen. Detta är en start på njutar perioden då vi är ute mer  och umgås med varandra. Jag upplever att vi människor inklusive jag själv lättas upp i sinnet när ljuset kommer tillbaka och värmen. Jag njuter :-).