/ Allmänt / Familj / Orientering / Träning /

Träningsläger i Frankrike

 
På årets träningsläger styrde vi mot Frankrike. Hela påsken tillbringade vi i Bois de Roi en liten stad nära Fontainebleau. Träningarna var i skogarna kring Fontainebleau.  
 
 
 
Det kändes även som vi mötte våren i Frankrike. Blommor på träden, Magnoliaknoppar på väg att slå ut och en sol som värmde, i alla fall en dag ;-).
 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den franska frukosten men en sak är i alla fall säker och det var väldigt gott att äta grovt bröd  igen. 
 
 
Spännande stenformationer möttes vi av i skogen. De fick namnet gråsuggor av oss. Många var dem också :-P
 
 
Lite kulturliv hanns också med. Ett besök vid Chateau Fontainebleau besöktes. Ett otroligt stort slott med en gigantisk stor park. Jag kan tänka mig att det är otroligt vackert under sommaren med all grönska.
 
 
Vi avslutade på hotellet Moulin nära Bouvais. Ett charmigt litet hotell med fantastisk god mat. Där intogs även utmaningen mellan Roger och Bea, snigelätning. Jag vågade i alla fall smaka på såsen och den var väldigt god. Den dagen det är dags för mig att prova så behöver jag samla lite mer mod.
 
 
Det var en lugn avslutning på intensiva dagar som jag kommer att minnas med glädje.
 
 
 
 
 
#1 / / FREEDOMtravel:

Härligt att möta våren söderöver, fantastiska blommor! Förra året reste vi runt Europa i 365 dagar med husbil och det var gott med grovt bröd när man kom hem om man säger så ;)