/ Allmänt / Familj / fotografering /

Äventyret går vidare mot Cardiff

 
Resan fortsatte med buss till Cardiff. Då jag har förmånen att få vara delaktig i ett europeiskt projekt där vi undersöker kalitativa förskolor som arbetar med inkludering av barn i riskzonen ingår studiebesök. 8 olika förskolor plockades fram från 30 ansökningar från 30 olika länder runt om i Europa. Jag valde i första hand Wales och Cardiff för att jag kände att området påminde om Botkyrka, där jag arbetar, samt att de satsar väldigt mycket på språk och kommunikation. Detta område är ett av mina stora intresseområden i mitt arbete. 
 
 
Sedan har jag förstås drömt om att få åka runt i England och besöka Wales. En sak ska erkännas att den tid jag fick var 1.5 timmes rundvandring en eftermiddag annars var det späckat schema med föredrag och studiebesök på Tremorfa Nursery School.
 
 
En marknad som jag gärna återser och då när små butikerna är öppna. I Cardiff stänger affärerna kl 17 så vi missade de flesta :-p.
 
 
Jag undrar hur deras tankar går när de vänder busshållplatsen åt "fel" håll?
 
 
 
 
 
Detta univeristet skulle jag gärna gå på ;-)..gammalt med en härlig inredning som jag inte fotade tyvärr.
 
Härliga dagar hade jag om en intensiva. Jag lärde mig också att jag kan mer engelska än vad jag trodde att jag kunde. Vuxit ett par pinnhåll i mig själv har jag också gjort...