/ Allmänt /

En helg i reflektion

 
En helg som jag tillbringar med mig själv och mina egna tankar då resten av familjen är i väg till Borås och orienterar. Tanken var att jag också skulle följa med men jag har en rygg som krånglar.
Inga planer har jag haft vilket har varit skönt. Jag behövde denna stund av inre reflektion och läkning då hösten på många sätt har varit tuff.
Detta med att hitta andhål och utrymme för återhämtning är verkligen ett utvecklingsområde för mig. Förstår inte varför det ska vara så svårt och jag tycker att jag har jobbat med mig själv och min duktiga flicka roll. Men ändå trillar jag dit gång på gång. Bokar upp min kalender och ska ständigt vara tillgänglig för alla..hmm. 
Att få vara med sig själv en helg är skönt för hjärnan, att slippa prata och hålla tankarna igång utan just nu stängs det dagliga bruset av och jag kan fokusera mer på mitt inre. Vad som känns riktigt för mig här och nu just i denna stund.
 
Tankar har även gått till vår orienteringsklubb som just nu befinner sig i en kris pga yttre omständigheter och jag ser hur jag själv dras med i det negativa. På tisdag har vi allmänt möte då vi ska diskutera kring det som har hänt, bl a och först hade jag inte tänkt att gå men efter samtal idag och reflektioner under eftermiddagen har jag ändrat mig. Åsikter och känslor behöver det pratas om samtidigt som vi måste blicka framåt och se vad ändå klubben betyder för mig som individ, oss som förening och även ett samhällsperspektiv. Efter samtalet idag känner jag mig starkare och vill kämpa för en framtid med klubben istället för att lägga mig platt. Det negativa kan inte få vinna utan ur det dåliga kommer det alltid något gott. Jag vill att vi ska kämpa för klubbens existens och överlevnad. orienteringen behövs som ett alternativ till vårt lilla samhälles utbud vilket innebär fotboll och alla är inte intresserade av att spela fotboll/innebandy.
 
En helg med många tankar som har gett mig styrka och energi <3