/ Allmänt / Specialpedagogiska tankar /

Jobb in i det sista

 
Kaffe och dokumentation är en bra kombo och kan behövas så här i slutet av terminen och innan semestern. Det känns som att de sista jobbhjärncellerna fungerar om än knappt då hela hjärnan är på väg in i semestermoodet. 5 dagar kvar sedan väntar 4,5 veckas välbehövlig semester.
 
 
Jag har läsdagar de sista dagarna då inläsning av olika böcker står på schemat. Denna bok om lågaffektivt bemötande borde läsas av alla som arbetar med barn/elever i olika stadier. Väldigt användbar och en av mina grundböcker jag använder mig av i handledning med arbetslag ute på förskolorna. Jag ska läsa på kring autism också då vi under hösten startar upp utbildning för arbetslag som har barn inom autismspektrum. 
 
Hösten känns spännande samtidigt som semestern kommer som ett välbehövligt avbrott och batterierna ska laddas. 
 
 
 
#1 / / Bosse Lidén:

Jag förstår att du ser fram emot en längre ledighet. Jag ska visa S boktipset när hon kommer hem ikväll.
Kram Bosse