/ Allmänt /

Tar hand om mig

 
Haha nu ser jag i bilden att jag tar hand om mig genom att lyssna på dr Mikael när han talar om hemmoröjder, det var inte riktigt tanken med fotot ;-).
 
Just nu är jag hemma med en envis förkylning och hinner då fundera på hur jag tar hand om mig. Under åren har jag inte varit någon mästare på att ta hand om mig utan har mest försökt vara tilllags och se till att det fungerar för alla andra. 
 
Men jag känner att något har hänt med mig nu efter min 50 års dag, kanske har jag blivit klokare, vem vet. Just nu tar jag hand om mig genom att vara hemma och bota min förkylning trots att inledningen av veckan har bestått av en massa möten. Denna gång har jag utan dåligt samvete mailat alla och talat om att jag behöver avboka min närvaro pga sjukdom. Detta är också nytt för mig, att i enkla ordalag förklara att jag inte kan komma utan en massa ursäkter och utfyllnad i text där jag förklarar en massa varför jag inte kan komma. Jag måste erkänna att det känns väldigt skönt och befriande för mig. Hmm att jag aldrig har tänkt på det innan.
 
Min resa i att ta hand om mig har bara börjat och jag vill investera i min framtid. Planen är att jag ska hålla länge och kunna njuta av livet tillsammans med min man och familj. Jag tänker att det aldrig kan vara försent att börja..utan det är viktigt att börja. Det är vad jag gör nu..ett steg i taget.
 
 
 
#1 / / Bosse Lidén:

Är det helt säkert att du inte hade någon BAKtanke med att doktorn var med? :)
Det är aldrig försent att bli klokare. Vi lär oss hela tiden nya saker. Fortsätt gör så i framtiden. För det finns bara en av dig. Var rädd om dig och dina.
Krya på dig.
Kram Bosse

#2 / / Camilla:

Igenkänning. Har alltid varit dålig på att ta hand om mig själv. Men nu försöker jag göra det. Varje dag. Och välja bort saker för att istället välja mer av det som är viktigt på riktigt....

#3 / / Bosse Lidén:

Ett steg i taget låter vettigt. Så lever jag just nu också.
Kram Bosse Trötter

#4 / / Bosse Lidén:

Det är alltid viktigt att ta ett steg i taget. Lyssna efter vad som känns rätt och fel.
Decemberkram Bosse

#5 / / Bosse Lidén:

Superviktigt att lyssna till de inre signalerna och ta hand om den enda kroppen vi har till vårt förfogande. Lycka till med din resa.
God Jul kram Bosse