/ Allmänt / Träning / Träningsdagbok /

Skorna som bar mig runt på min löprunda

Förra helgen investerade jag i ett par nya trailskor från Salming. Dessa skor har nu invigts efter en veckas vila (=bekvämlighet 😉) och oj vilka skor. De kändes bra på stigen samt även de korta asfaltsturer jag gjorde. Det är nog första gången som jag köper skor där fötterna vill springa medans hjärnan försöker övertala mig om att det känns tungt. Med dessa skor studsade jag fram, ibland kände jag mig som en studsboll, vilket var tur när övriga kroppen kändes tung. 

Träningen har varit lite si och så efter O-ringen men nu är det dags att ta tag i den igen. Jag tycker att det är skönt att springa och avkopplande. Med dessa skor kommer jag flyga fram i skogen, förhoppningsvis. Jag körde vår vanliga skogsrunda på 5 km och denna behöver ökas på då min plan är att springa ett traillopp i oktober på 10km. Så nu behöver jag lägga upp en träningsplan för dessa två månader som även inkluderar en del styrka. Det är bara att kavla upp ärmarna och kicka igång träningen.  (null)